februarie 18, 2009

# 21 Si cand confortul se instaleaza...




M-am lansat! :)














Citesc multe din lumea dezvoltarii personale, sau poate din ce in ce mai putin din cauza constructiilor-notiuni (gen iesirea din zona de confort, blanta viata-serviciu,etc) care sunt supra folosite si deja le este denaturat intelesul...

Asa ca va voi vorbi despe mine si cum evolueaza lucrurile la mine fara a oferi notiuni prestabilite si ultra uzitate.

Acum cativa ani eram impatimita calatoriilor: in tara de cand sunt mica, in strainatate dupa vaccinare :D. Lucrurile au evoluat, m-a prins instrospectia activa, ideea de a-mi intemeia un camin si mi s-au schimbat valorile...Adica aventura a devenit siguranta.

Acum eu ma intreb, valoarea s-a schimbat din necesite (disparitia unei valori, nu lasa gol ci creeaza o alta), mediu(valorile impartite de mediul meu erau altele si le-am imprumutat) sau practica (adica pur si simplu nu am mai calatorit asa mult si acum nu mi sunt obisnuita)?

Cert este ca simt confortul: sunt aici, imi este bine, orice as face altfel ar implica o deranjare prin risc, imi place asa mult ca stau sa ma gandesc daca un pas mi-ar afecta confortul.

E trist cand cercul imaginar in care noi ne miscam e restrans. Imi spunea cineva cand eram mica despre faptul ca noi ne ducem viata pe o raza de max 300 km. Lumea e imensa iar noi nu ne stim decat drumurile utilizate frecvent. Eu am noroc cu globalizarea in plina desfasurare...ca aduce si posibilitatea sa vad lumea larga. Bine criza financiara tot global se manifesta insa este reversul accepat....

Analizand putin senzatiile si sentimentele mele, descopar ca comoditatea s-a instalat. Si acum intervine intrebarea: "Noi cum mai evoluam daca stam caldut, linistiti si fara griji la ce'o fi?!"

Ni se intampla tuturor. Unii sunt luptatori si extind comoditatea la o arie imensa astfel incat sa nu-i deranjeze in actiunile lor de zi cu zi (sa vorbesti in public la un congres international de medicina de ex este o realizare care credte increderea in sine si largeste considerabil ariile de activitate pe care le dezvolti in fiecare zi cu relazare si incredere).Altora le place cum este asa mult incat nu pun un pas in afara (cel mai relevant exemplu mi se pare cel al mamelor care-si cresc copii pana la 18 ani, acasa). A treia categorie as considera-o cea in care ma aflu si eu, intr-o lupta de extindere a capabilitatilor continua (azi mai urc o treapta, saptamana viitoare inca doua si iar una, etc. Treptele mai si aluneca insa tendinta e de urcare ;)).

Asa ca plimbarea mea in Anglia la un workshop in engleza cu coach-i englezi si cu practica multa: imi da fiori de bucurie....daca ma puteti intelege. Abia astept si cu toate astea este o schimbare pe care constient o administrez sa ma duca mai departe (si nu sa ma stopeze).

Fac apel la oamenii curajosi pe care-i cunosc si care sunt adesea infranti de frica...Hai sa facem parteneriate de putere si incurajare, sa trecem peste comoditate si frica, astfel incat sa reusim sa ne punem la portofoliu decizii luate in scopul onorarii valorilor noastre.

Valoarea pe care calatoria mea o onoreaza este dezvoltarea mea personala-fara limite...

Niciun comentariu: